5.04.2013 г.

Артишок със сьомга


Артишока е малко използваем , трудно намиращ се и почти непознат в Б-я зеленчук  ! Е , не му е мястото по нашите ширини , но ако все пак случайно попаднете в супермаркета на него спомнете си за моята рецепта и още няколко ,които може да прочетете тук ! Казват ( медицинските светила :)  ,че редовната употреба на артишок подпомага чернодробната дейност и пречиства дроба от токсините . 


Рецептата ( като изключим майонезата ) която ще ви напиша е част от един диетичен ден . Може да обядвате или вечеряте с нея ! 

Продуктите :
2 големи артишока 
100 гр. пушена сьомга 
2с.л. кедрови ядки 
1 голяма връзка магданоз
2 скилидки чесън 
1 лимон 
1 к.ч. бяло вино
2с.л. майонеза 
сол 
чер пипер 
зехтин 


Почистете артишока от дебелите външни листа . Отрежете го наполовина . С малка лъжичка издълбайте леко вътрешността . Налейте в тенджерка чашка вода , чашка бяло вино , 2-3 с.л. зехтин,  щипка сол , 2 скилидки чесън и 1/2 от връзката магданоз нарязан на дребно . Сложете вътре почистения артишок , захлупете и оставете съда на умерен огън за около 30 мин. 
Пригответе си плънката ,като нарежете на дребни парченца сьомгата , магданоза , посолите леко и овкусите с чер пипер и няколко капки лимонов сок. В сух тиган запечете за няколко мин. кедровите ядки . Добавете ги към рибата , сложете  майонезата и объркайте продуктите много добре .
Извадете задушения артишок ,изчакайте да се охлади  и напълнете чашките му с плънката . Подредете в голяма чиния и сервирайте с чаша бяло вино :) ! 

                                                                              Да ви е сладко :) ! Чаоооооо !
 

12 коментара:

  1. Ох Ив,това искам да го опитамамам..

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили , няма да ти хареса от пръв път :), но после се пристрастяваш :) !

      Изтриване
  2. Ванче с тия артишоци имам все премеждия .Понякога ги изрязвам прекалено,друг път по малко,преварявала съм ги и какви ли още не.Ще опитам по твоята рецепта.Чувала съм,че навремето са гледали артишок в България ама комунистите решили,че е буржоазна храна и..така се е позабравил.
    Хубава вечер ти желая Ванче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Танче ! Много интересна информация ми казваш , не знаех , че се е отглеждал и в Б-я ! Ма що пък са решили така ?...кой знае ...артишока е толкова полезен ! Ние есента си сложихме 10 стръка ,но са още малки ....ще берем догодина артишоци :) !
      Прегръдки ,Таня ! Хубави почивни дни !

      Изтриване
  3. Артишок съм виждала само на картинка,а вкусът въобще ми е неизвестен.
    Ванче,като гледам чинийката не знам ,защо нещо все на сьомгата ми пада окото.:)
    Все пак бъди сигурна ,че ако го засека някъде веднага ще си спомня за твоята рецепта.
    Изглежда апетитно и ми е любопитно какъв е вкусът на артишока.
    Прегръдка и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Много ми е непознато това, Ив, но намеря ли ще опитам с удоволствие :) И на снимка ми е странно даже :) Но по-добре такава рецепта, отколкото за козунак :)))
    Прегръщам те силно и ти пожелавам топла и уютна вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Никога не съм яла артишок, макар че от време на време го мервам в Била. Мисля, че Катето обясняваше как се чисти и приготвя тази екзотика. Изглежда доста добре, предполагам, че и на вкус е отличен.

    Слънчев уикенд от мен :)

    ОтговорИзтриване
  6. Ив…приветствам всяка твоя рецепта приготвена с артишок :)
    Винаги си го похапвам с удоволствие!Радвам се от факта че живея в страна където този зеленчук е на почит и мога да си го купувам целогодишно.Полезен е за организма със наличието на фибри и нисък калориен индекс.
    Връзва се отлично с риба и омлети а салатите са елексир със него:)
    Много ще ми е драго ако и на българския пазар се наложи и популяризира!
    Рецептата ти е чудесна и много подходяща за една лека вечеря (без майонезата за мен) :)
    Прегръщам те и ти желая прекрасни събота и неделя:)

    ОтговорИзтриване
  7. Много екзотично и вкусно, но не съм яла артишок:)

    ОтговорИзтриване
  8. Много вкусно, много!
    Няколко пъти съм яла артишок, но не на нашата ширина...:)
    Страхотно си го приготвила, ИВ!

    ОтговорИзтриване
  9. Цъ, не съм яла артишок, но при теб всичко изглежда апетитно и е време да опитам.
    Поздрави и прегръдки, Ивана!

    ОтговорИзтриване
  10. Наистина трудно се намира, Ив, а е толкова вкусен, и аз го включих в няколко рецепти, направо съм полудяла по него, а ти наливаш масло в огъня с тези вкусотии! Прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване